Biografija
Završila osnovne studije psihologije na Filozofskom fakultetu završila u Beogradu. Magistrirala na istom fakultetu na katedri za razvojnu psihologiju. Doktorirala na katedri za pedagošku psihologiju u oblasti razvoja i podsticanja kreativnosti dece. Završila nekoliko letnjih škola iz razvojne psihologije osamdesetih godina u Poljskoj i Mađarskoj.
Radila 7 godina kao školski psiholog u Beogradu, 7 kao prosvetni savetnik u Zavodu za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja Republike Jugoslavije, četiri kao školski psiholog u SAD, Arizona (Tucson Unified School District i Chinle High School - Navajo rezervation). Devedesetih bila visiting scholar na University of Arizona (SAD), honorarni predavač na Northen Arizona University (SAD), Capillano College (Vancouver, Canada), University of British Collombia (Vancouver, Canada), ukupno tri godine. U Institutu za pedagoška istraživanja radi kao naučni saradnik, viši naučni saradnik i naučni savetnik poslednjih 20 godina. Bila tri godine direktor Instituta za pedagoška istraživanja.
Rukovodilac naučnog projekta „Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu“, koji finansira Ministartvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Projekat sadrži i realizaciju ogleda na uvodjenju igre, otvorenih zadataka, grupnog rada, istraživačkog rada i projekata u nastavu. Učesnik i drugih naučnih projekata u Institutu.
Izlagala na mnogim međunarodnim naučnim kongresima i konferencijama (na primer najskorije konferecije su bile u oraganizaciji AAAI – Stanford University, ECHA- University in Paris i sl.). Napisala tri knjige samostalno i jednu sa koautorima, pripremila CD za nastavnike iz oblasti podsticanja kreativnosti učenika u nastavi i interdisciplinarnog tematskog planiranja gradiva, autor je brojnih članaka u našim i nekih u stranim časopisima.
Oblasti interesovanja
Istraživačko-razvojni projekti
Bibliografija
Šefer, J. (2012). Kreativna nastava u praksi: igra i istraživanje Beograd, Institut za pedagoška istraživanja.
Šefer, J.(2008). Evaluacija kreativnih aktivnosti u tematskoj nastavi . Beograd, Institut za pedagoška istraživanja.
Šefer, J., Radišić,. J., & Jošić, S.(2012). Istraživački rad i rešavanje problema kao podsticaj stvaralaštva, inicijative i saradnje u nastavi u J. Šefer, & J. Radišić (Ur.), Stvaralaštvo, inicijativa i saradnja Implikacije za obrazovnu praksu (str. 243-266). Beograd: Institut za pedagoška istraživanja.
Šefer, J. & Radišić, J. (2013). Podsticanјestvaralaštva, inicijative i saradnјe u školi: Perspektiva nastavnika i učenika. Nastava i vaspitanje, 62(4), 553-575.
Šefer, J., & Radišić, J. (2010). Kreativnost i interdisciplinarnost u našoj nastavi, Nastava i vaspitanje, 59(2), 205 – 223