Biografija
Radi kao istraživač / kooridnator istraživanja u Centru za obrazovne politike od 2015. godine. Pre toga je radio kao istraživač saradnik u Institutu za pedagoška istraživanja. U periodu 2001-2006. godine bio je zaposlen u Ministarstvu prosvete Republike Srbije u Sektoru za razvoj obrazovanja i međunarodnu saradnju, gde je radio na većem broju nacionalnih razvojnih projekata. Diplomirao je i magistrirao na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu. Magistrirao je iz oblasti pedagoške psihologije na temu uloge nastavnika u razvoju škole. Od dodatnog stručnog usavršavanja izdvajaju se: učešće u Erasmus/Socrates program ’Doctorate in Teaching and Teacher Education’ (2004-2005); stažiranje u Nacionalnom institutu za javno obrazovanje u Budimpešti (2004); fellowship pri Education Support Program Fondacije za otvoreno društvo u okviru projekta Advancing educational inclusion and quality in South-East Europe (2009); učešće u Programu za razvoj obuka za liderstvo u obrazovanju Holandske škole za menadžment u obrazovanju (2011-2013); učešće u obukama za analizu podataka iz velikih međunarodnih studija (IEA, 2011) i korišćenje HLM i IRT-Rasch model (Comenius, 2014). Oblasti njegovog istraživačkog interesovanja su obrazovne promene, profesionalni razvoj nastavnika, obrazovna efektivnost, razvoj škola i školsko liderstvo. Posebno interesovanje tiče se povezivanja rezultata akademskih istraživanja sa razvojem i implementacijom obrazovnih politika. Učestvovao je u većem broju nacionalnih i internacionalnih istraživačkih i razvojnih projekata u svojstvu istraživača, koordinatora istraživanja i stručnog konsultanta (npr. TIMSS, TEMPUS, COMENIUS, RRPP, GDN, ESP OSI, IPA). Učestvuje redovno na nacionalnim i internacionalnim naučnim konferencijama i objavljuje svoje radove u naučnim časopisima i monografijama.
Istraživačko-razvojni projekti
- TIMSS 2011 (Trends in international mathematics and science study), 2009-2013, data menadžer i zamenik nacionalnog rukovodioca istraživanja u Srbiji. http://www.ipisr.org.rs/timss/TIMSS
- Predstave o obrazovnim promenama u Srbiji: refleksije o prošlosti, vizije budućnosti, 2010-2012, član projektnog tima. http://www.ipisr.org.rs/page/POPS1_I_2
- Unapređivanje kvaliteta i dostupnosti obrazovanja u procesima modernizacije Srbije, 2011-2014, zamenik rukovodioca projekta i rukovodilac potprojekta Profesionalni razvoj nastavnika.
Bibliografija
Kovač-Cerović, T., Grahovac, V., Stanković, D., Vuković, N., Ignjatović, S., Šćepanović, D., Nikolić, G. i Toma, S. (2004). Kvalitetno obrazovanje za sve: Izazovi reforme obrazovanja u Srbiji. Beograd: Ministarstvo prosvete i sporta Republike Srbije.
Vujаčić, M., Pаvlović, J., Stаnković, D., Džinović, V. i Đerić, I. (ur.) (2011). Predstаve o obrаzovnim promenаmа u Srbiji: refleksije o prošlosti, vizije budućnosti. Beogrаd: Institut zа pedаgoškа istrаživаnjа.
Stаnković, D. (2010). Mesto kompetencijа u profesionаlnom rаzvoju nаstаvnikа. U Polovinа, N. i Pаvlović, J. (ur.), Teorijа i prаksа profesionаlnog rаzvojа nаstаvnikа (63-84). Beogrаd: Institut zа pedаgoškа istrаživаnjа.
Gašić-Pavišić, S. & Stanković, D. (2012). Obrazovna postignuća učenika iz Srbije u istraživanju TIMSS 2011, Zbornik Instituta za pedagoška istraživnja, 44(2), 243-265
Stаnković, D. (2009). Uključivаnje nаstаvnikа u rаzvoj škole, Zbornik Institutа zа pedаgoškа istrаživаnjа, 41(2), 315-330.