dr Smiljana Jošić, Institut za pedagoška istraživanja, istraživač saradnik

Biografija

Smiljana Jošić završila je osnovne, master i doktorske studije psihologije na Filozofskom fakutetu u Beogradu. Odbranila je 2017. godine doktorat na temu ,,Razvoj čitalačke kompetencije kroz posredovanu vršnjačku i individualnu aktivnost’’. Prva istraživačka iskustva stekla je kao polaznik, zatim kao mlađi saradnik, a onda i kao rukovodilac seminara psihologije u Istraživačkoj stanici Petnica. U istoj instituciji danas ima status stručnog saradnika. Tokom osnovnih i master studija bila je član Laboratorije za eksperimentalnu psihologiju u Beogradu kao i demonstrator na nekoliko kurseva na Odeljenju za psihologiju u Beogradu. Kao stipendista Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije bila je angažovana na projektu Instituta za psihologiju u Beogradu. Dodatno obrazovanje stekla je prilikom studijskog boravaka na Middlesex Univerzitetu u Londonu 2009. Godini. Do sada je učestvovala u nekoliko međunarodnih i nacionalnih istraživačkih projekata: Doing qualitative research, Razvionica, IEEPS-Comenius, Teaching and Learning International Survey - TALIS13 itd. Od 2013. godine član je Evropske mreže doktoranata iz sociokulturne psihologije. Dobitnik je nagrade za najbolji master rad u 2011. godini (Fond Katarina Marić) i Nagrade za doprinos razvoju i promociji društveno humanističkih nauka 2012. (Fondacija SuperSte, Erste banka). Promociju i popularizaciju psihologije ostvaruje kroz saradnju sa Festivalom nauke, Noći muzeja i Centrom za promociju nauke. Od 2012. godine Smiljana Jošić radi u Institutu za pedagoška istraživanja u Beogradu kao istraživač saradnik.

Istraživačko-razvojni projekti

  • Teaching and Learning International Survey - TALIS13; Zamenik savetnika za statističku obradu podataka na projektu koji se odnosi na ispitivanje nastave i učenja u osnovnoškolskom obrazovanju, od 2011.- 2014. godine. http://talissrbija.org/
  • Support Human Capital development and research – General education and human capital development (Podrška razvoju ljudskog kapitala i istraživanju- opšte obrazovanje i razvoj ljudskog kapitala, Razvionica). Stručnjak za istraživačke materijale, od 2013-2015.godine. http://www.razvionica.edu.rs/
  • Improving educational effectiveness of primary schools – IEEPS (Unapređivanje obrazovne efikasnosti osnovnih škola), Comenius, Programa za celoživotno učenje. Istraživač saradnik, od  2013 -2016. http://www.ipisr.org.rs/page/komenijus

Bibliografija

Jošić, S., Džinović, V. & Ćirović, I. (2014). Teachers’ perceptions of factors impeding school improvement in Serbia. Psihologija, 47(2), ppt.231-247.

Jošić, S., Buđevac, N. & Baucal, A. (2012). Uloga vršnjačke interakcije u donošenju odluka desetogodišnjaka. Psihološka istraživanja 15(2), 185-207.

Šefer, J., Radišić, J. &Jošić, S. (2012):Istraživački rad i rešavanje problema kao podsticaj stvaralaštva, inicijative i saradnje u nastavi. U (ur. Šefer, J., Radišić, J.) Saradnja, stvaralaštvo i inicijativa u školi. Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, str. 243-266.

Jošić, S. (2011). How group decision making decreases risk taking in 10 years old
children. In Studying interaction in different contexts: A qualitative view (Eds. Baucal, A., Arcidiacono F. & Buđevac, N.) Institute for Psychology, Belgrade, ppt. 123-153.

Ćirović, I., Jošić, S. & Žeželj, I. (2011). Primena testa implicitnih asocijacija za merenje implicitnih predrasuda kod dece. Suvremena psihologija 14 (2), Naklada Slap, Zagreb, str. 171-182.