MA Ivana M. Jakšić, Institut za pedagoška istraživanja u Beogradu, istraživač saradnik

Biografija

Ivana M. Jakšić radi kao istraživač saradnik na Institutu za pedagoška istraživanja u Beogradu. Diplomirala je i masterirala na Filozofskom fakultetu u Beogradu (Istraživački modul na Odeljenju za psihologiju), gde trenutno pohađa i doktorske studije socijalne psihologije.

U periodu između 2008. i 2011. godine bila je članica Laboratorije za eksperimentalnu psihologiju u Beogradu, kao i demonstratorka na nekoliko kurseva na osnovnim studijama psihologije na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Od 2001. godine bila je polaznica i saradnica na različitim programima u Istraživačkoj stanici Petnica, gde od 2011. godine radi kao stručna saradnica i predavačica na seminaru psihologije.

Kao stipendistkinja Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije bila je angažovana na projektu Instituta za psihologiju u Beogradu. Kao članica istraživačkog tima učestovala je u više međunarodnih i nacionalnih istraživačkih projekata u oblasti obrazovanja. U okviru Comenius projekta 2014. godine pohađala je obuku za hijerarhijsko linearno modelovanju u softveru MLwiN.

Radila je i kao volonterka NVO ,,Grupa 484'' i NVO ,,Zdravo da ste'' na nekoliko projekata. Aktivno se bavila popularizacijom psihološke nauke kao saradnica na psihološkim i psihofizičkim postavkama na III, IV i V ,,Festivalu nauke'', VIII ,,Noći muzeja'', ,,Danima fizike'' i kao učesnica u ciklusu naučno popularnih tribina Centra za promociju nauke.

Istraživačko-razvojni projekti

  • PISA 2012 (http://www.pisaserbia.org/)
  • Improving educational effectiveness of primary schools (IEEPS), Comenius multilateral project (2013-2016)  (http://ieeps.edu.rs)
  • Obrazovanje i tranzicija ka odraslosti u vizijama budućnosti mladih Srbije i Slovenije (2014-2016)

Bibliografija

Žeželj Iris, Jakšić Ivana, & Jošić Smiljana (2014). How contact shapes implicit and explicit preferences: Attitudes towards Roma children in inclusive and non-inclusive environment. Journal of Applied Social Psychology. ISSN- 1559-1816; DOI: 10.1111/jasp.12293

Bodroža Bojana i Jakšić Ivana (2014). Stereotip o učenicima sa izraženom akademskom orijentacijom: Ko su ,,štreberi'' i zašto ih ne volimo? Primenjena psihologija, 7(3), 429-448.

Jošić Smiljana, Džinović Vladimir, & Jakšić (Ćirović) Ivana (2014). Teachers’ perceptions of factors impeding school improvement in Serbia. Psihologija, 47(2), 231-247.


Jakšić (Ćirović) Ivana
i Malinić Dušica (2013). Akademski rodni stereotipi budućih nastavnika. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 45(2), 322-341.

 

Jakšić (Ćirović) Ivana, Jošić Smiljana, i Žeželj Iris (2011). Primjena i validacija Testa implicitnih asocijacija u mjerenju implicitnih predrasuda kod djece. Suvremena psihologija, 14(2), 171-128.