Biografija
Jelena Radišić je post-doktorand na Department of Teacher Education and School Research, Faculty of Educational Sciences, University of Oslo. U prethodnom periodu je radila kao naučni saradnik na Institutu za pedagoška istraživanja u Beogradu. Iskustvo u oblasti obrazovanja stekla je i kao nastavnik u nekoliko srednjih škola i nevladinim organizacijama koje se bave obrazovanjem, te većem broju projekata (npr. „Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu“ Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja; “Školska motivacija učenika u Srbiji” Ministarstva prosvete; “Program podrške razvoju istraživačkih kadrova iz oblasti društvenih nauka - sekundarne analize podataka dobijenih kroz istraživanje PISA“ uz podršku Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva; „Capacity Development of Young Researchers in Qualitative Analysis of Social Interaction” i “Škola bez nasilja” Instituta za psihologiju; „RANON – Razgovori nastavnika o nastavnicima” Centra za obrazovne politike; “Basic Education Quality Assurance Systems in South Eastern Europe: What Works in Our Region?” Sociatatea Academica din Romania).
U svom istraživačkom radu bavila se sledećim temama: nastavnička uverenja i prakse i njihov uticaj na učenje učenika, koje karakteristike učenika, nastavnika i škola utiču na obrazovna postignuća učenika; procena kvaliteta i efikasnosti obrazovnog sistema (sekundarne analize PISA i TIMSS rezultata); motivacija za školsko učenje; anksioznost učenika u vezi sa učenjem matematike; podsticanje kreativnosti u nastavnom procesu, razvoj rane pismenosti. U svom radu primenjuje kvantitativnu i kvalitativnu metodologiju.
Jelena Radišić je diplomirala i magistrirala na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta (Univerzitet u Beogradu). U maju 2013. godine odbranila je i doktorskku tezu na istom Univerzitetu. Jedan deo programa u okviru doktorskih studija pohađala je na Doctoral School in Educational Sciences: Learning, Interaction and Schooling (DSES-LEARN), University of Gothenburg. Dobitnik je dve istraživačke stipendije koje dodeljuje Educational Support program (ESP), Open Society Institute i stipendije za mlade istraživače European Educational Research Association (EERA). Jelena Radišić je takođe član International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR) i European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Koordinator je sekcije za mlade istraživače u okviru SIG 10 EARLI i pomoćnik urednika European Journal of Psychology of Education.
Istraživačko-razvojni projekti
- Od podsticanja inicijative, saradnje i stvaralaštva u obrazovanju do novih uloga i identiteta u društvu, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja (2011 – 2016) - istraživač http://www.ipisr.org.rs/page/Podsticanje_inicijative_saradnje_i_stvarala%C5%A1tva
- Support Human Capital Development and Research - General Education and Human Capital Development (EuropeAid/131556/C/SER/RS) (2012-2015) - stručnjak za primenjena istraživanja i povezivanje obrazovnih istraživanja prakse i politike http://www.razvionica.edu.rs/
- Advancing teacher professionalism for inclusive, quality and relevant education (ATEPIE), Centar za obrazovne politikei Education Support Program of Open Society Foundations (2012-2013) - istraživač http://atepie.cep.edu.rs/atepie/o-projektu
Bibliografija
Radišić, J. & Jošić, S. (2015). Challenges, obstacles and outcomes of applying inquiry method in primary school mathematics: example of an experienced teacher, Teaching Innovations, 28 (3), 99-115.
Kovač Cerović, T., Radišić, J. & Dejan Stanković (2015). Bridging the Gap between Teachers’ Initial Education and Induction through Student Teachers’ School Practice: Case Study of Serbia. Croatian Journal of Education, Vol.17; Sp.Ed.No.2/2015, 43-70.
Radišić, J., Videnović, M., & Baucal, A. (2015). Math Anxiety – Contributing School and Individual Level Factors. European Journal of Psychology of Education, 30(1), 1-20.
Radišić, J. & Baucal, A. (2015). Portret nastavnika matematike u srednjoj školi:kritička analiza dominantne prakse. Primenjena psihologija, 8(1), 25-46.
Radišić, J., Baucal, A. & Videnović, M. (2014). Unfolding the assessment process in a whole class mathematics setting. Psihološka istraživanja, 17(2), 137-158.