Biografija
Dušan Ristanović je rođen 1974. godine u Paraćinu, gde je završio osnovnu školu. Srednju školu, prosvetne struke, završio je 1993. godine na Pedagoškoj akademiji u Jagodini. Diplomirao je 1997. godine na Učiteljskom fakultetu u Jagodini, a na istom fakultetu 2006. godine magistrirao iz oblasti metodike nastave prirode i društva. Doktorsku disertaciju pod nazivom „Uloga projektnog modela rada u nastavi prirode i društva“ odbranio je 2015. godine na Učiteljskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, i time stekao zvanje doktora didaktičko-metodičkih nauka.
Radi kao docent na Fakultetu pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina, na Katedri za didaktičko-metodičke nauke. Na fakultetu obavlja i funkciju rukovodioca Centra za inovacije i razvoj kurikuluma.
Autor je jedne monografije, četrdeset naučnih i stručnih radova objavljenih u naučnim časopisima i zbornicima radova sa naučnih skupova i nekoliko odrednica u „Leksikonu obrazovnih termina“, objavljenog u izdanju Učiteljskog fakulteta u Beogradu. Njegova interesovanja su prvenstveno usmerena na proučavanje savremenih modela nastave i obrazovanje nastavnika. Autor je i realizator programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika Projektni model nastave, akreditovanog kod Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. Koautor je i realizator tri modula u okviru „Programa obuke za pedagoške asistente“, i to: Uvodnog modula – Priprema pedagoškog asistenta za rad, Modula 1.0 – Pružanje podrške u nastavnim aktivnostima i Modula 2.0 – Pružanje podrške u oblasti razvoja dece.
Oblasti interesovanja
Istraživačko-razvojni projekti
Učesnik na projektu Pretpostavke i mogućnosti razvijanja inovativnih modela nastave u funkciji ostvarivanja transparentnosti univerzitetskog obrazovanja i podizanja konkurentnosti na domaćem i inostranom tržištu znanja, bilateralni projekat koji realizuju i finansiraju Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina (R. Srbija) i Pedagoški fakultet Univerziteta u Primorskom, Kopar (R. Slovenija) (2017-2019).
Bibliografija
Živković, P, Stojanović, B, Ristanović, D. (2018). Student Teachers’ Professional Identity: Research in the Republic of Serbia, The New Educational Review, Vol. 51/2018, 221-231.
Ristanović, D. P., Stojanović, B. J., Živković, P. Ž. (2018). Teorijski aspekti inoviranja univerzitetskog obrazovanja primenom projektnog modela nastave, Uzdanica, XV/1, 137-151.
Ristanović, D. (2017). Struktura aktivnosti u projektnom modelu nastave prirode i društva, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Prištini, XLVII(4), 127-142.
Ristanović, D. (2016). Uloga projektnog modela nastave prirode i društva u razvoju saradničkog ponašanja učenika. Nastava i vaspitanje, LXV (3), 629-646.
Cekić Jovanović, O., Ristanović, D., Banđur, V. (2014). Obrazovno-računarski softver u funkciji osavremenjavanja kurikuluma prirode i društva, Nastava i vaspitanje, 2, 259-274
Ristanović, D. (2010). Heuristički model nastave. Jagodina: Pedagoški fakultet