Biografija
Irena Golubović-Ilić rođena je 1974. godine u Požarevcu. Na Učiteljskom fakultetu u Jagodini diplomirala je 1998. godine kao student generacije i izbrana u zvanje asistent-pripravnik za predmet Metodika nastave prirode i društva. Od te godine do danas, zaposlena je, na tada Učiteljskom, danas Fakultetu pedagoskih nauka Univerziteta u Kragujevcu. Akademski naziv magistar metodike nastave prirode i društva stekla je 2006. godine odbranivši magistarsku tezu pod nazivom „Individualizacija nastave prirode i društva zadacima različitih nivoa složenosti“. Doktorske studije, smer metodika nastave, završila je na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu 2014. godine odbranom doktorske disertacije na temu „Mogućnosti osposobljavanja učenika za samostalan istraživački rad u nastavi prirode i društva“.
Na Fakultetu pedagoskih nauka Univerziteta u Kragujevcu u zvanju docenta realizuje nastavu iz predmeta u oblasti Metodike nastave prirode i društva na osnovnim i master studijama. Njena interesovanja usmerena su na proučavanje didaktičko-metodičkih specifičnosti, mogućnosti inoviranja i intenziviranja vaspitno-obrazovnog procesa dece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta, posebno u oblasti prirodnih nauka. Autor je monografije Individualizacija nastave prirode i društva (2008), jedan od autora udžbeničkog kompleta Svet oko nas za prvi razred osnovne škole (2014) izdavačke kuce Klett i autor i jedan od realizatora programa za stručno usavršavanje nastavnika u školskoj 2014/15. godini – Mogućnosti inoviranja i osavremenjavanja nastave Sveta oko nas/Prirode i društva (ZUOV- kataloški br. 600).
Istraživačko-razvojni projekti
- EU-FP7-FIBONACCI – saradnik na projektu br. 244684 i koordinator za diseminaciju IBSE (inquiry-based) metode u Pomoravskom okrugu (2011- 2012),
- Programi za popularizaciju nauke „Podsticanje radoznalosti za proučavanje prirodnih fenomena: od eksperimenta do softvera“ (2011) i „Ambijentalno učenje – otkrivanje naučnih tajni“ (2012), Centar za promociju nauke Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj RS – autor i koordinator,
- COMENIUS multilateral projects: Improving educational effectiveness of Primary schools (IEEPS), 538992-LLP-1-2013-1- RS - COMENIUS-CMP (od 2013. godine)
Bibliografija
Golubović-Ilić, I. (2011). Kvalitet i trajnost znanja učenika o neživoj prirodi, Inovacije u nastavi, 24, 3, 86-95
Ristanović, D, Golubović-Ilić, I., Cekić-Jovanović, O. (2012): Kulturni diverzitet kao komponenta kurikuluma prirode i društva, Nastava i vaspitanje, 61, 3, 416-431
Golubović-Ilić, I. (2012). Didaktičko-metodičke specifičnosti primene laboratorijsko-eksperimentalne metode I istraživačkog pristupa u nastavi Prirode I društva, Metodički vidici, 3, 341-362
Cekić-Jovanović, O., Golubović-Ilić, I. (2014). Metodički postupci za realizaciju uvodnog dela časa, Pedagogija, vol.68, 1, 82-96
Golubović-Ilić, I., Ćirković-Miladinović, I. (2015). Mišljenje učitelja o istraživačkim aktivnostima u nastavi prirode i društva, Učenje i nastava, Klett društvo za razvoj obrazovanja, god. I, br.4, 741-754