Biografija
Diplomirala (1985) i magistrirala na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu sa temom Kompenzatorno obrazovanje romske dece iz Orlovskog naselja (1999). Doktorirala na Pedagoškom fakultetu Univerziteta u Ljubljani sa temom Pedagoški aspekti uključivanja romske dece iz naselja Deponija u obrazovni sistem (2005).
Zaposlena na Fakultetu pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu kao vanredni profesor (2012). Predaje na osnovnim i master studijama za učitelje, predškolske vaspitače i domske vaspitače predmete u oblasti inkluzivnog obrazovanja i socijalne pedagogije, kao i na master akademskim studijama Obrazovne politike i Obrazovanje profesora razredne nastave. Autor udžbenika Inkluzivno obrazovanje. Kvalitetno obrazovanje za sve (2015), namenjenog budućim učiteljima i vaspitačima.
Održava intenzivnu naučnu i profesionalnu saradnju sa Pedagoškim fakultetom Univerziteta u Ljubljani (odeljenje za razrednu nastavu i odeljenje za socijalnu pedagogiju). Koautor longitudinalnog komparativnog istraživanja o stavovima studenata pedagoških fakulteta prema inkluzivnom obrazovanju. Istraživač i koautor nacionalnih izveštaja na projektima Mapping policies and practices for the preparation of teachers for inclusive education in contexts of social and cultural diversity (European Training Foundation, 2010) i Roma Early Childhood Inclusion (Open Society Institute, UNICEF, Roma Education Fund, 2012).
Koautor i voditelj programa stručnog usavršavanja Romsko dete i škola (2003-2014); koautor programa Učionica dobre volje (1994-1998); voditelj programa obuke na projektu Čuvari osmeha (1993-1994); voditelj programa Omladinske radionice (1987-1988); saradnik Studija stvaralačkog vaspitanja i obrazovanja Školigrica (1984 -1987).
Oblasti interesovanja
Istraživačko-razvojni projekti
Bibliografija
Peček, M., Macura-Milovanović, S., Vujisić-Živković, N. (2014). The cultural responsiveness of teacher candidates towards Roma pupils in Serbia and Slovenia – case studies, Journal of Education for Teaching, 40 (4), 359-376.
Peček, M., Macura-Milovanović, S. (2014). Do admission criteria for teacher education institutions matter? A comparative study on beliefs of student teachers from Serbia and Slovenia about inclusive practices, Teachers and Teaching: theory and practice, 21 (3), 260-276.
Macura-Milovanović, S., Munda, M., Peček, M. (2013). Roma pupils' identification with school in Slovenia and Serbia: Case studies, Educational Studies, 39 (5), 483-502.
Macura-Milovanović, S., Peček, M. (2013). Attitudes of Serbian and Slovenian student teachers towards causes of learning underachievement amongst Roma pupils, International Journal of Inclusive Education, 17 (6), 629-645.
Peček, M., Macura-Milovanović, S. (2012). Who is resopnsible for vulnerable pupils? The attitudes of teacher candidates in Serbia and Slovenia, European Journal of Teacher Education, iFirst Article, 1-20.
